Akasia: Kerana Terpaksa Aku Relakan [Full Episode]

May 27, 2014


PENGARAH Azma Aizal Yusoof
PENULIS NOVELUmie Nadzimah
TERBITAN Primeworks Studios
PELAKON Izreen Azminda, Amar Baharin, Syafiq Kyle, Aleza Shadan, Iqram Dinzly, Ika Nabella, Nadia Aqilah Bajuri



Sinopsis:



Mengisahkan Indah Harlina yang dianiayai oleh ibu dan kakak tirinya, Mak Mariah dan Zawati sehingga disisih oleh ayahnya sendiri Pak Halim. Tiada siapa yang mempercayainya lagi. Pertemuan yang tidak diduga dengan Dato' Sofiya dan Indah bekerja dengan Dato' Sofiya sebagai PA.



Dato' Sofiya memberi Indah kasih sayang dan kemewahan seperti anaknya sendiri. Dato' Sofiya mempunyai tiga orang anak lelaki iaitu Tajul Razin, Tajul Fahin dan Tajul Zahin. Anak sulung Dato' Sofiya menerajui perniagaan arwah suami Dato' Sofiya. Tajul Razin anak yang taat pada orang tuanya dan bagi dirinya mama dan adik-adiknya sahaja dalam hidupnya.



Kehadiran Indah dalam keluarganya mengubah dirinya dan bibit-bibit cinta mula lahir. Tajul Fahin anak kedua Dato' Sofiya ingin merebut cinta Indah. Disaat Tajul Razin memberitahu hasratnya untuk memiliki Indah, Dato' Sofiya menyuruh Tajul Razin mengundur diri dan memberi peluang kepada Tajul Fahin kerana perubahan yang ditunjukkan Tajul Fahin.



Tajul Razin terpaksa melepaskan Indah tanpa kerelaannya dan Indah menjadi sedih dengan tindakan Tajul Razin. Dalam kekalutan, Saiful bekas tunangnya muncul dan membuatkan hidup Indah menjadi huru-hara. Setelah pelbagai peristiwa yang berlaku Tajul Fahin nekad mengembalikan Indah kepada abangnya Tajul Razin. Sehari selepas majlis akad nikah indah menjadi keliru dengan tindakan Tajul Razin dan dia melarikan diri untuk mencari ketenangan dan disitulah dia berjumpa dengan Tajul Fahin dan Tajul Fahin menceritakan mengapa Tajul Razin membuat tindakan begitu.



Disaat mengecapi kebahagiaan Indah kemalangan dan koma. Doktor mengesahkan bahawa Indah mengandung. Ibu dan kakak tirinya menerima balasan yang setimpalnya. Tajul Razin dan Indah akhirnya hidup bahagia setelah mengharungi pelbagai dugaan.


Di bawah ni aku nak share link setiap episod untuk tonton drama 'Kerana Terpaksa Aku Relakan'. Selamat menonton :)











You Might Also Like

0 comments

This blog is my personal blog. All the writings and stories in this blog is mine unless was mentioned and stated in it.
Sila jaga bahasa dan tutur kata anda di sini. Dilarang menggunakan bahasa kasar dan kesat.
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk datangnya dari saya sendiri.
Terima kasih kepada anda yang sudi singgah dan komen di blog ni. I am always appreciate it ! :)